******သေဘာၤေပၚက "စက္ခ်ဳပ္သရဲ"********
November 6, 2013 at 10:43pm
******သေဘာၤေပၚက "စက္ခ်ဳပ္သရဲ"********Member-ကိုသက္လြင္ ရဲ႕ကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္ရပ္မွန္ပါ
သေဘၤာေပၚက ကိုယ္ေတြ႔လည္း ဖတ္ေပးပါဦးဗ်ိဳ႕။
က်ေနာ္ OSM ARENA ဆိုတဲ႔ သေဘၤာေပၚကို ၂၀၁၀၊ ၈လပိုင္း ၄ ရက္ေန႔မွာ Sign in လုပ္ပါတယ္။ ေရာက္တာနဲ႔ လူမမာနဲ႔ တန္းေတြ႔တာပဲဗ်။ စက္ခ်ဳပ္ ( Chief Engineer ) ပါ။ က်ေနာ္အပါအဝင္ ျမန္မာ ၆ေယာက္ေပါ့။ က်ေနာ္က ေရွ႕လူဆီက စက္ခ်ဳပ္ ရဲ႕ ေဆးမွတ္တမ္းေတြ ကို handover လုပ္ျပီး ဆက္ကုရတယ္။ စက္ခ်ဳပ္ကလည္းက်ေနာ့ကို
ေတာ္ေတာ္ေလးခင္ပါတယ္။ ညဆို သူ႔ကို ေဆးတိုက္ျပီး သူ႔ေဘးမွာ ပဌာန္း အက်ယ္ ကိုရြတ္ေပးရင္ ေတာ္ေတာ္သေဘာက်တာ။
ဒီလိုနဲ႔ ၉ ရက္ေျမာက္ေန႔ မနက္ ၁၀ နာရီေလာက္မွာ သူသတိလစ္သြားတယ္။ အားလံုးက သြားျပီလို႔ထင္ေနတာ။ ၂နာရီေလာက္ၾကာေတာ့ ျပန္သတိလည္လာတယ္ဗ်။ ဒါေပမယ့္ ေျပာဆိုပံု အမူအရာနဲ႔ စားေသာက္ပံုက အစေျပာင္းသြားတယ္။ အရင္က ဆန္ျပဳတ္္တိုက္တယ္။ သတိလစ္ျပီးေနာက္ပိုင္း လံုးဝမစားဘူး။ အသားပဲေတာင္းတယ္။ စားရင္လည္း အငမ္းမရပံုစံဗ်။ ၁၁ ေျမာက္ည မွာ ၁၀ နာရီေလာက္ က်ေနာ္အိပ္ေနတုန္း စက္ ၁ ( First Engineer ) က လာေခၚတယ္။ က်ေနာ္လည္းဘုေတာတာေပါ့။ ၁၂ မွာ duty ဝင္ရမွာေလ။ ဒီေတာ့ က်ေနာ္လည္း ေဟ့လူ မေနာက္နဲ႔။ ဒိုးဒိုး ဆုိေတာ့
ကုန္း ၂ က်ဳပ္တစ္ကယ္ေျပာတာ ဘိုးေတာ္ အေျခေနမေကာင္းဘူးဆိုမွ
က်ေနာ္လည္း အသည္းအသန္ေျပးၾကည့္ရတာ။ အေမာလည္းေဖာက္ေနျပီ။ Pressure လည္း အရမ္းက်ေနျပီဗ်။ က်ေနာ္လည္း Captain ကို အေၾကာင္းၾကားလိုက္တယ္။ ျပီးေတာ့ သူ႔ေဘးမွာ ထိုင္ျပီး ပဌာန္းအက်ယ္ကိုစရြတ္တာနဲ႔ က်ေနာ့ကို ဆဲေတာ့တာပဲ။ ေမာင္းထုတ္တယ္။ စက္၁ ကလည္း ဆက္ ရြတ္ေပးပါဆိုေတာ့ က်ေနာ္လည္းဆက္ရြတ္တာေပါ့။ ေတာ္ေတာ္ မခံမရပ္ႏိုင္တဲ႔ပံုစံျဖစ္လာတယ္ဗ
်။ ေနာက္ေတာ့ ၁၁း၄၅ မွာ က်ေနာ္လည္း ဂ်ဴတီဝင္ရေတာ့တယ္။ မနက္ ၄ နာရီမွာ ဂ်ဴတီ ျပန္ထြက္ေတာ့ သူ႔အခန္းဝင္ၾကည့္ေသးတယ္။ အိပ္ေနတယ္။ က်ေနာ္မွားတာအဲဒီမွာပဲဗ်ာ။ ေသခ်ာစစ္ေဆးခဲ႔ရမွာ။ ဝန္ခံရရင္ ေၾကာက္ေနတာလည္းပါတယ္။ မနက္၆း၁၀နာရီမွာ စက္၃ကလာေျပာတယ္။ စက္ခ်ဳပ္ Expire တဲ႔။ ရင္ထဲမေကာင္းဘူးဗ်ာ။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ႕အေဝးမွာေလ။ ဘာတတ္ႏိုင္မလည္းေလေနာ။ သြားၾကည့္ေတာ့ ဘုရားဘုရား ေသပံုက ေတာ္ေတာ္ဆန္းတယ္ဗ်ာ။ ခါးေအာက္ပိုင္းက ကုတင္ေၚမွာ ခါးအေပၚပိုင္းက ခုတင္ေအာက္မွာ ပက္လက္အေနထားေပါ့။ မ်က္လံုးကအဆမတန္ျပဴးထြက္ေနတာ။ ဘယ္သူမွမကိုင္ရဲဘူး။
က်ေနာ္ကပဲ ကိုယ့္ ေရႊေတြစုျပီး လုပ္ပါဟ ကူပါဟေပါ့။ ေသဆံုးခ်ိန္ အတိုင္းပံုမပ်က္ ဓါတ္ပံုေတြရိုက္၊ Company နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ဝင္မယ့္ အိႏၵိယ Chennai ဆိပ္ကမ္းကို အေၾကာင္းၾကားေပါ့။ အားလံုးျပီးေတာ့ structure ဆင္တယ္။ Body ကို ကဒ္ေပၚတင္ျပီး ေငြေရာင္တိပ္ေတြနဲ႔ လိုက္ပတ္တာေပါ့။ ကဲ အားလံုးျပီးေတာ့ ေအာက္ကိုခ်မယ္ မ ၾကေဟ့
ဆိုျပီး မ တယ္ လံုးဝမရဘူး။ ျမန္မာေတြဝိုင္းမတယ္မရဘူး။ ျမန္မာ ၅ေယာက္အားကမေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မ လိုက္တဲ႔ အခါ တစ္ထြာေလာက္ပါတယ္။ ျပီးရင္အေပၚကေန တစ္ေယာက္ေယာက္ကဖိခ်လိုက္သလိုျဖစ
္ျပီး ျပန္က်သြားတာ။ ဂ်ပန္ေတြက မယံုဘူး။ ဝင္မတယ္။ လံုးဝမရဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆို ျပန္ေျပးၾကတယ္။ က်ေနာ္လည္း Captain ကို သြားေခၚျပီး ေျပာေတာ့ အဲ သူကလည္းမယံုဘူး။ သူတို႔ ဂ်ပန္ေကာင္ေတြခ်ည္းပဲမ မယ္တယ္။ မ တယ္။
မရဘူး။ အၾကံအိုက္ေနျပီ။ အခ်ိန္ကလည္းေမွာင္စပ်ိဳးလာျပီဗ်။ က်ေနာ္အၾကံတစ္ခုရတယ္။ Captain နားတိုးတိုးကပ္ျပီးေျပာလိုက္ေတာ့ Ok ဆိုျပီး စက္ခ်ဳပ္နာမည္ေခၚျပီး အခန္းထဲကထြက္သြားဖို႔အမိန္႔ေပးတယ္။ က်ေနာ္တို႔ျပန္ျပီး မ ၾကည့္တယ္။ ေဟးေဟး ၂ေယာက္တည္း ေတာင္ သာသာေလးဗ်။ အဲဒါနဲ႔ ေအာက္ကိုခ်ျပီး မေရြ႕ေအာင္ ၾကိဳးနဲ႔ေသခ်ာခ်ည္ခိုင္းထားလိုက
္တယ္။ ည ၈ နာရီေလာက္မွ အားလံုး ညစာ စားရေတာ့တယ္။ ဇာတ္လမ္းစျပီေနာ္။
Officer Mess Room က စက္ခ်ဳပ္ထိုင္တဲ႔ခံုက အလိုလိုေနရင္းေရြ႕ေနတယ္။ လူမမာနံ႔ကလည္း ေသေလာက္ေအာင္နံတာဗ်။ က်ေနာ္၊ ကုန္း ၃၊ Captainနဲ႔ Chief Officer အကုန္လံုးထေျပးရတာ။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ သေဘၤာတစ္စီးလံုး Black Out ( မီးျပတ္ ) က်သြားတယ္။ ငြားးးးးးးး ေသသာ ေသလိုက္ခ်င္တယ္။ လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္တဲ႔အရာေတြပါ။ သေဘၤာတစ္စီးလံုး အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္းပဲဗ်။ စက္ ၁ က စက္ခ်ဳပ္ ဦး ........... ေရ မေနာက္ပါနဲ႔။ အကုန္ေသကုန္လိမ့္မယ္။ BOB ကိုျဖတ္ေနရတာဆိုျပီးေအာ္ေတာ့ စက္ေတြအကုန္လံုးသူ႔အလိုလိုျပန္ႏိုးလာတာ။ Captain လည္း fu..... Chief ဆိုျပီး ဆဲေျပး ေျပးေတာ့တာ။ ကဲ က်ေနာ့ duty ခ်ိန္နီးလာျပီ။ အိႏၵိယဝင္ဖို႔ ၄နာရီေလာက္ပဲလိုေတာ့တယ္။ က်ေနာ္ ကြ်တ္ေနျပီ။ Bridge ( ပဲ႔စင္ ) ကို စက္ခ်ဳပ္အခန္းေရွ႕ကျဖတ္တက္ရမွာ။
ကဲ ရွိသမွ်သတိၱအကုန္စုျပီး တက္သြားတယ္။ စက္ခ်ဳပ္အခန္းေရွ႕ေရာက္ေတာ့ တံခါးက သူ႔အလိုလို ျဖည္းျဖည္းခ်င္းပြင့္လာတယ္။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ညေနက ေလာ့အျပီးခ်ျပီးပိတ္ခဲ႔တာ။ အထဲကိုလည္းမၾကည့္ရဲဘူး။ မၾကည့္လည္းျမင္ေနရတာပါပဲ။ ျဖတ္ခနဲလွမ္းၾကည့္ေတာ့
ေအာင္မေလး အထဲက သူ႔ကုတင္မွ စက္ခ်ဳပ္ ငုတ္တုတ္ၾကီးဗ်ိဳ႕။ က်ေနာ္လည္း ရွိသမွ်ခြန္အားစုျပီး အြားးးးးးးး ေအာ္ရင္းေျပးလိုက္တာ ဘယ္လိုဘယ္လို Caprain အခန္းထဲေရာက္သြားမွန္းမသိလိုက္ဘူး။ ေနာက္ပိုင္းေတာက္ေလွ်ာက္ေျခာက္တာဗ်ာ။ အမိန္႔စာျပန္လည္းမရ။ သူ႔နာမည္နဲ႔ sign out letter ေတြ တစ္စီးလံုးလိုက္ကပ္လည္းမရဘူး။ က်ေနာ့ကိုရက္လည္ေတာ့ အိပ္မက္ေပးတယ္ဗ်။ သူမျပန္ခ်င္ေသးဘူး တဲ႔။ ေနာက္ၾကာေတာ့လည္း ရိုးသလိုျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ေျခာက္ပါမ်ားေတာ့ မမွဳေတာ့ဘူးေပါ့။ ဟင္းေတြကေတာ့ေန႔တိုင္းေပ်ာက္တယ္
။ အမဲသားခ်က္တဲ႔ေနဆို lockerထဲထည့္သိမ္းရတယ္။ ဒါလည္းေပ်ာက္တာပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ့္ေရႊခ်င္းကေတာ့ ေက်းဇူးတင္မိတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ငပုေတြနဲ႔ စကားအေျခအတင္ျဖစ္လာလို႔မ
ႏိုင္ေတာ့ရင္ ငါ စက္ခ်ဳပ္ကိုေခၚလိုက္ရမလားဆို
Ok Ok easy easy ျဖစ္သြားေရာ:D။ ဒီလိုနဲ႔ က်ေနာ္လည္း စာခ်ဳပ္ျပည့္လို႔ျပန္ဖို႔ျဖစ္လာ
တယ္။ အဲဒီေန႔ Agent လာအေခၚေစာင့္ရင္း ဘာရယ္မဟုတ္ဘူး ပါးစပ္သရမ္းလိုက္တာ
ဗ်ိဳ႕ ဦး....... က်ေနာ္ျပန္ေတာ့မွာ တစ္ခါတည္းလိုက္ခဲ႔ပါလား။ လို႔ေပါ့။ ဝိုးးးးးး အပုပ္နံ႔ေတြ ေထာင္းေထာင္းထလာတာဗ်ိဳ႕။ ဟာ ဘာေျပာေကာင္းမလည္း Captain က ဆဲတာဆိုတာမိုးကိုမႊန္ေရာ။ အစက က်ေနာ္ျပန္လို႔ လာႏႈတ္ဆက္တာေလ။ Agent ေရာက္လို႔ ကားေပၚတက္ေတာ့လည္း ဆိပ္ကမ္းနယ္နိမိတ္ မလြတ္ခင္အထိကို ကားေပၚမွာပါနံတာ။ Agent ကလည္းသိေနေတာ့ ေခြ်းခဏခဏသုတ္ေနေလရဲ႕။ က်ေနာ္လား။ ရွည္ခ်င္ဦးဟဲ့လွ်ာေပါ့ဗ်ာ။ စက္ခ်ဳပ္နာမည္ကို သီးခံပါ။ သူေနတာက သာေကတ မွာပါခင္ဗ်ာ။
ဇာတ္လမ္းေရးသားေပးပို႔သူ ကိုသက္လြင္ကို အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္...။
Admin-မိုးတိမ္ ပံုျပင္
No comments:
Post a Comment